דמיינו את אירוע החוץ המושלם, שטוף בזוהר העדין של השקיעה, מוגן תחת חופה שמשקפת  את האלגנטיות ונכונות של שיש להציע לטבע.

בחירת האוהל אירועים שלכם היא אמנות, שילוב עדין של פרקטיות וחזון, שיכול לרומם אירוע ממפגש גרידא לחוויה בלתי נשכחת. בנופיה המגוונים של ישראל, מחופים שטופי שמש ועד נופי עיר עתיקים, האוהל שתבחרו הופך לשומר השקט של החגיגות שלכם, ולבחירות שלכם בהקשר זה יש חשיבות עצומה. מאמר זה בוחן את התהליך המורכב של בחירת אוהל שלא רק מחסה של החגיגה שלכם, אלא גם משלים את רוח האירוע, ומבטיח שכל זיכרון שנוצר ישאר אצלינו בזיכרון לנצח.

בין אם אתם מתכננים טקס חגיגי או פסטיבל תוסס, האוהל שתבחרו הוא יותר ממבנה; זהו בד הציור שיצור את החוויות אצל האורחים שלכם. גורמי המפתח שיש לקחת בחשבון – שילוב הרמוני של גודל, מבנה וסגנון – חיוניים לא פחות מהאירוע עצמו, ומעצבים את האווירה שהאורחים שלכם ינשמו. במאמר זה נדון בבחירת אוהל אירועים מושלם, כזה שעומד איתן מול האלמנטים הישראליים ומחזיק את הד הצחוק והמוזיקה הרבה אחרי שאורח אחרון הלך.

בחירת אוהל אירועים המתאים 

בחירת אוהל אירועים המתאים היא החלטה קריטית בעלת השפעה משמעותית על הצלחתו של כל אירוע תחת כיפת השמיים. בין אם מדובר בחתונה חגיגית, מפגש חברה או פסטיבל קהילתי, האוהל הנכון משמש כמקלט, מוקד ותפאורה במקום אחד, קובע את האווירה והטון לאירוע כולו. הבחירה כרוכה בהרבה יותר מסתם אסתטיקה; היא דורשת התחשבות בגורמי מפתח שונים. אלה כוללים את היקף האירוע, מספר האורחים, וחשוב מכך, את המרכיבים הבלתי צפויים המאפיינים את האקלים בישראל. אוהל שנבחר בקפידה יכול להיות ההבדל בין אירוע בלתי נשכח לחלום רע לוגיסטי, ולכן ההבנה מה לחפש – שילוב של גודל, עמידות ויכולת הסתגלות – חיונית למתכנני אירועים השואפים לשלמות.

גורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת אוהל אירועים

כאשר מגיע הזמן לבחור את אוהל אירועים המושלם, יש לשקול מספר גורמים מרכזיים. הגורם העיקרי הקובע הוא הגודל והקיבולת, המתאימים ישירות להיקף האירוע ומספר האורחים הצפוי. חשוב לציין כי אוהל הולם חייב להכיל את כל המשתתפים בנוחות, מבלי לפגוע בחלל החיוני לאלמנטים אחרים של האירוע כגון במות, כיסאות ומעברים. בנוסף, פריסת האוהל צריכה לקדם קלות תנועה, ולהבטיח שלא הכניסה ולא היציאה יהפכו למרכזי לחץ וצפיפות בשיא האירוע.

מעבר למימדים, עמידות בפני מזג האוויר מהווה שיקול ראשון, במיוחד באקלים המשתנה של ישראל. חומרים חזקים ועמידים למים הם דרישה בסיסית להגנה מפני גשמים פתאומיים, בעוד שהגנה מפני קרינת UV עשויה להיות נחוצה כדי למתן את השמש הים תיכונית העזה. חשוב להתיישב באיכות ובעמידות של חומרים; בחירה בבדים בעלי עמידות-גבוהה ומסגרות קשיחות מבטיחה אריכות ימים ובטיחות, היבט שאינו נתון למשא ומתן בכל תכנון אירוע.

היבט נוסף שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא אוורור טוב – תכונה חיונית לא רק לנוחות האורחים, אלא גם לשמירה על אווירה חביבה בתוך המתחם. זרימת אוויר טבעית יכולה למנוע מהאוהל להיות מחניק, במיוחד בחודשים החמים יותר שבהם הטמפרטורות עלולות לעלות. יתר על כן, יש לדון באפשרויות התאורה; תאורת אווירה יכולה לקבוע את הטון לאירוע כולו, ולכן יש לדאוג הן לענייני היום והן לענייני הערב. בחירה באוהלים עם גופי תאורה מובנים, או לפחות כאלה המאפשרים התקנה של מקורות תאורה, יכולה לשפר משמעותית את האטרקטיביות הפונקציונאלית והאסתטית של חלל האירועים.

שילוב שיקולים מרכזיים אלה יבטיח כי אוהל לאירועים הנבחר מתאים לצרכים הספציפיים של האירוע. החל מבחירת הגודל הנכון ועד להתכוננות למזג האוויר, חומרים איכותיים והבטחת אוורור ותאורה יעילים, גורמים אלה חיוניים ליצירת אירוע חוצות בלתי נשכח ומוצלח.

סוגי אוהלי אירועים בשוק

בישראל, שבה מזג האוויר יכול לנוע בין חום לוהט לממטרים פתאומיים, בחירת אוהל אירועים הנכון היא קריטית כדי להבטיח שהאורחים יישארו נינוחים והאירוע יתנהל בצורה חלקה. עם עיצובי אוהלים שונים זמינים, בחירת האוהל המושלם יכולה להיראות מרתיעה. עם זאת, על ידי היכרות עם הקטגוריות העיקריות של האוהלים, ניתן להבין טוב יותר מה יתאים לצרכי האירוע הספציפיים שלהם.

אוהלי עמודים הם בחירה מסורתית, הידועים בקווי הגג הגבוהים שלהם שנוצרו על ידי מוטות מרכזיים גבוהים וחופה מסביב. הם דורשים מקום רב, שכן יש להכניס את מוטות לתוך הקרקע במרחק ניכר משולי האוהל. למרות שהם מאוד יפים ויזואלית עם הקווים הסוחפים שלהם, הם עשויים שלא להתאים למקומות קטנים יותר או למשטחים קשים שבהם לא ניתן להשתמש במוטות. עם זאת, חלל הפנים המרווח שלהם הופך אותם לבחירה מצוינת עבור חתונות גדולות ואירועים עסקיים.

אוהלי מסגרת, לעומת זאת, מציעים יותר צדדיות. ללא מוטות מרכזיים שיחסמו את החלל הפנימי, הם מתאימים לאירועים הדורשים מרווח ברור של חלל כמו תערוכות או רחבות ריקודים. מסגרת מתכת יכולה לעמוד בבד כבד יותר, מה שהופך אותה לעמידה יותר בפני תנאי מזג אוויר מאתגרים שיכולים להיות גורם מכריע בתהליך קבלת ההחלטות, במיוחד בהתחשב באקלים המגוון בישראל.

לבסוף, עבור אפשרות מודרנית ומסוגננת יותר, אוהלי מתיחה הופכים פופולריים יותר ויותר. אוהלים אלה עשויים מבד נמתח, וניתן להגדיר אותם במגוון צורות כך שיתאימו לחללים יוצאי דופן או מוגבלים. החדרים מספקים אווירה אופנתית ואוורירית המושלמת עבור תערוכות אמנות או מפגשים מזדמנים. למרות שהגמישות שלהם בהתקנה היא יתרון, הם עשויים שלא להיות הבחירה הטובה ביותר אם מצפים לתנאי מזג אוויר קשים.

בחירת אוהל לאירועים הנכון כרוכה בהערכת הצרכים של האדם, החל ממספר האורחים ועד לסוג האווירה שהוא שואף ליצור.

תרשים השוואתי של בדי אוהלים

כאשר בוחרים את האוהל לאירועים, החומר ממנו עשוי האוהל משחק תפקיד מרכזי מבחינת עמידות, עמידות בפני מזג אוויר ואסתטיקה כללית. להלן טבלה השוואתית של בדי אוהלים שונים שיעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת.

עמידות בד   עמידות בפני מזג אוויר עלות תחזוקת (כ למ”ר)
פוליאסטר גבוה עמיד במים, הגנת UV קל נמוך 80-40 שקלים חדשים
בד כותנה בינוני עד גבוה עמיד במים (עם טיפול), נושם כבד גבוה 70-120 שקלים חדשים
ויניל גבוה מאוד עמיד למים, מעכב בעירה, הגנת UV כבד בינוני 150-60 שקלים חדשים
פוליאתילן גבוה עמיד למים, הגנה מפני קרינת UV משקל בינוני נמוך 70-30 שקלים חדשים
ניילון בינוני עמיד במים, קל משקל, הגנת UV קל משקל מאוד נמוך 90-50 שקלים חדשים

 

מחפשים אוהל לגן אירועים שלכם? 

סידהארתא מתמחה בהקמה של אוהלים לאירועים בגדלים ועיצובים שונים בהתאמה אישית בהתאם לדרישות הלקוח. אוהלים שלנו עשויים מחומרים באיכות גבוהה מאוד העמידים בתנאי מזג אוויר שונים. 

לפגישת היכרות ללא התחייבות

פרויקטים נבחרים

חוות מונפורטויטו - פארק גורן

אוהלי קבע חכמים ללינה ואירוח למשפחות וקבוצות

גן אירועים שורש

סגירת חורף לקבלת פנים באמצעות אוהל קבע

קניון רמות

קירוי רחבת מרכז הקניון בשטח של 1000 מ``ר