תתארו לכם שאתם מטיילים עם הילדים בפארק ציבורי ירוק ויפה, שבנוסף לכל זה הוא גם מצויד בפתרונות הצללה איכותיים המאפשרים לכם להנות מהפארק גם בשעות החמות של היום.

כן, השמש הישראלית חמה במיוחד, עד כדי כך שהיא מהווה פקטור מרכזי אם לצאת מהבית בשעות מסוימות, אם בכלל… לכולנו כיף לטייל בחוץ ולהנות משמש חמימה ונעימה ששוטפת את גופנו בכל הטוב שלה, אך כאשר מדובר בסבל של ממש ואנחנו מוצאים את עצמנו מחפשים מפלט במקומות ציבוריים בהם אמורים להיות פתרונות הצללה, זה אומר שמשהו אינו עובד כשורה. 

בשנים האחרונות התחילו להבין בישראל כי אין כל אפשרות לשהות בימי הקיץ החמים בחוץ כל עוד אין פתרונות הצללה ראויים. הדבר האידיאלי הוא לצאת עם הילדים לפארק לאחר יום עבודה/ במסגרות, לחלץ איברים, לפרוק קצת מתחים, להנות ממעט מרחבים ולחזור הביתה מרוצים. במיוחד בשכונות צעירות, בהן יש צורך בגינות ציבוריות רבות, רבים מאיתנו כבר יודעים שגינה ציבורית מוצלחת מחייבת בין היתר פתרונות הצללה איכותיים.

כיום יש מודעות רבה לחשיבותן של פתרונות הצללה למרחבים פתוחים ולגינות ציבוריות בפרט, מעבר לעובדה שהן אכן משמשות כמוקדים עבור הצללה והגנה מפני השמש הקופחת, כיום יש גם את ההבנה כי מעבר לפונקציונליות של ההצללה היא אמורה גם לספק מראה אלגנטי ומזמין, דבר שמוסיף רבות לאטרקטיביות של הגינות הציבוריות הרבות. מה שמגדיר מחדש את ההסתכלות על פתרונות הצללה השונות.

מגוון אפשרויות הצללה

מזה שנים ניכרת בארצנו מגמה עולה של בניה חדשה, רוב האוכלוסייה המתגוררות באזורים אלו הינן משפחות צעירות

יש מגוון רחב של פתרונות הצללה, כל פתרון מביא עמו מנעד עיצובי ופונקציונליות ייחודית לכשעצמה. כפי שצוין קודם לכן, כיום ישנה ההבנה כי מעבר לכך שפתרונות ההצללה אמורים לספק מרחב מוצל הם גם אמורים להתכתב באופן כזה שישתלב עם הגינה הציבורית, עם הפיתוח ועם הסביבה המקיפה אותה. 

ישנם פתרונות הצללה רבים המספקים פונקציונליות לצד עיצוב אסתטי המוסיפה לאווירה המזמינה של הפארק. בין שלל הפתרונות יש כמה בולטים במיוחד, ביניהם: הצללות רשת מתוחות, שמשיות הצללה ומבני מתיחה. כל תצורה מספקת פתרון הצללה כזה או אחר עם טוויסט הייחודי לה. המגוון הרחב של פתרונות הצללה מאפשר למתכננים להתאים את סוג ונראות ההצללה לצורך והנראות הכללית של הגינה הציבורית.

הצללות רשת מתוחות- אחד מפתרונות ההצללה המוכרים ביותר, הוא מגיע בצבעים ותצורות שונות ומספק הצללה של בין 80-90 אחוז. 

שמשמיות הצללה- נפוצות כספוטים במוקדים ציבוריים, אך פחות משמשות כהצללה במרחבים גדולים, השמשיות גם כן מגיעות בתצורות שונות וחומרים שונים.

מבני מתיחה- הצללות המשמשות למפתחים גדולים ומגיעות בצבעים שונים ותצורות שונות גם כן ומספקות 100 אחוזי הצללה.

כל פתרון נותן מענה לצרכים שונים. פתרונות הצללה שנבחרו ותוכננו באופן נכון, יספקו את צרכי המשתמש באופן האפקטיבי ביותר, במגוון היבטים. חשוב לציין כי לרוב, פתרונות אלו אינם מספקים קירוי לימי החורף הגשומים, אלא רק בעבור ויסות הטמפ’ החמה והגנה מקרני שמש ישירות. כן ניתן לייעל את ההצללה ולספק אלמנט המשמש גם בעבור הצללה וגם בעבור קירוי, כך שהמשתמשים יוכלו להנות מהצללה וקירוי בו בזמן במשך כל השנה

אלמנטים עיצוביים לאלגנטיות ופונקציונליות

בעולם הגינות הציבוריות, השילוב בין אלגנטיות לפונקציונליות אינו רק מטרה, אלא הכרח. האלמנטים העיצוביים של פתרונות הצללה ממלאים תפקיד מכריע בהשגת הרמוניה זו. בחירה מותאמת של שילובי צבעים, חומרים ומיקום אסטרטגי של פתרונות הצללה יכולים להפוך את החללים החיצוניים הללו למוקדים מרכזיים המושכים את המבקרים. איכות החומרים הנבחרים עבור הצללות אלה, חשובים לא רק בכדי ליצור הצללה ולהתמזג עם הגינות והצבעים שבה, אלא גם כדי לעמוד בתנאי מזג אוויר קיצוניים. החומרים והצבעים חייבים להיות עמידים ויציבים תוך שמירה על אסתטיקה של הגינה. 

הודות לחידושים בטכנולוגיית החומרים, ישנו שיפור משמעותי בעמידות ובמראה האלגנטי של ההצללות בגינות הציבוריות. הטכנולוגיה מאפשרת ליצור בדים ייעודיים אשר מספקים חסימת קרינת UV, וגם בעלי צפיפות נאותה שתקיים את הצללה הנחוצה לצד זה שהם אווריריים וקלילים. 

תצורתם של ההצללות גם כן מהווה גורם חשוב בתכנון ועיצוב האלמנטים המספקים הצללה בגינות הציבוריות. כיום ניתן ליצור כמעט כל תצורה של הצללה ואם משקיעים בתכנון וחישובים מבעוד מועד, ניתן לייצר הצללות בתצורות וזוויות אשר יאפשרו הצללה ברוב שעות היום, כך שהגינה תשרת את המבקרים לאורך רוב שעות היום, מה שיעלה את כמות המבקרים המרוצים במקום.

בנוסף לצמחיה, מיקומם של פתרונות הצללה אלה יכולים לשמש גם כ”מגדירי חללים”, אשר ישפיעו על הזרימה וההתקהלות של באי הגינה וזאת מבלי לתחם אותם עם קירות. באמצעות הצללה פשוטה ניתן לייצר אזורי התכנסות נרחבים, אזורים אינטימיים לרגיעה וכמובן אזורי משחק והפעלה עשל מתקני הפארק עצמו. 

כפי שצוין קודם לכן, פתרונות הצללה נכונים המתוכננים היטב בגינות ציבוריות ממנפים משמעותית את כמות המבקרים המרוצים, מה שיוביל לכך שישובו בשנית לאותו המקום. אותם פתרונות יוצרים את האיזון הדרוש בין מרחבים להצללה בכדי שיתאפשר להנות מכל הטוב הזה שנמצא סביבנו.

חשיבותם של פתרונות הצללה ברי-קיימא

בימינו הולכת וגוברת המודעות בכל הנוגע לבניה בר קיימא, אשר לקטגוריה זו נכנסים גם פתרונות הצללה. יישום פתרונות הצללה ברי קיימא בגינות ציבוריות הפך למרכיב מכריע בעיצוב שטחים עירוניים ירוקים. חלק מאפשרויות אלו ידידותיות לסביבה, ובנוסף ליתרון החיוני של יצירת סביבות מוצלות ונוחות יותר, הן ממלאות תפקיד מרכזי בקידום קיימות סביבתית. אם זאת על ידי שימוש בחומרים ממוחזרים או ממקור בר-קיימא אחר, פתרונות הצללה אלה תורמים באופן משמעותי להפחתת טביעת הרגל הפחמנית הקשורה לייצור וסילוק חומרי בניין.

כיום השיח סביב פתרונות הצללה ברי קיימא בשטחים ציבוריים, תופס תאוצה יותר ויותר. כאמור, ישנה התעוררות ומודעות גבוהה יותר בכל הקשור לתנאים השונים המוצעים בגינות הציבוריות, אך עם זאת גוברת ההכרה באחריות הקולקטיבית שלנו לתכנן שטחים שהם גם אסתטיים, גם פונקציונליים למשתמש וגם עובדים יד ביד עם כל מה שקשור בהפחתת המזהמים הסביבתיים, למען הכדור שלנו, אם זה על ידי שיטות הייצור, הבניה, החומרים ועוד של ההצללות. 

לסיכום- יתרונות של הצללה בגינות ציבוריות

שיפור נוחות המבקרים והחוויה:

  • הגנה מפני קרינת UV: פתרונות הצללה מספקים הגנה חיונית מפני קרני UV מזיקות, ומבטיחים סביבה בטוחה יותר להנאת המבקרים.
  • בקרת טמפרטורה: על ידי ויסות הטמפרטורה, אפשרויות הצללה הופכות גינות ציבוריות למהנות יותר, גם בשעות החמות ביותר של היום.
  • שימושיות מורחבת: עם נוכחות הצל, הגינות הופכות שמישות לאורך כל היום ובתנאי מזג אוויר משתנים, מה שמגביר את כמות המבקרים ואת שביעות רצונם.
  • משיכה ויזואלית: פתרונות הצללה מעוצבים היטב מוסיפים אלמנט של יופי אסתטי, משפרים את המשיכה הכללית של הגן ותורמים לחוויית ביקור בלתי נשכחת.

שאלות נפוצות בנושא פתרונות הצללה:

האם כל פתרונות הצללה יכולים להתאים לכל תנאי מזג אוויר קיצוניים? 

לא כל פתרונות ההצללה מתאימים לכל מזג אוויר, רוב ההצללות ברחבי הארץ מותאמות לתנאי מזג אוויר חם ולרוחות עד מהירות מסוימת, אך במקומות בהם קיימים משקעים כמו שלג, ההצללה אמורה להיות מותאמת יותר לעמוסים ולפינוי השלג, מה שמצריך רוב הפעמים פתרון אחר שאינו רשתות צל, אלא קירויים או מבני מתיחה המשמשים גם כהצללה בימים החמים של הקיץ וגם כקירוי למשקעי החורף. 

האם ניתן להתאים פתרונות הצללה לכל מיני סוגי גינות? 

לכל סיר יש מכסה, ניתן למצוא פתרונות הצללה לכל גינה, הכל עניין של תכנון, תקציב ומקצועיות.

מהן דרישות התחזוקה לסוגים שונים של פתרונות הצללה?

צרכי התחזוקה משתנים בהתאם לסוג פתרון ההצללה. לדוגמה, פתרון הצללה מבד עשויים לדרוש ניקוי קבוע וטיפולי איטום מזדמנים. מבני עץ כמו פרגולות דורשים בדיקה לאיתור מזיקים, עובש וריקבון, יחד עם לכה תקופתית או צביעה כדי לשמור על המראה והעמידות שלהם וכו’…

כיצד פתרונות הצללה ברי קיימא תורמים למערכת האקולוגית של הגינה?

פתרונות הצללה בני קיימא תורמים באופן חיובי למערכת האקולוגית של הגינה על ידי שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה בעלי טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר ועל ידי שילוב עיצובים המשפרים אוורור טבעי ופיזור אור. גישה זו תומכת בחיי הצמחים ובמגוון הביולוגי, מפחיתה את צריכת האנרגיה של הגן ומקדמת אתוס עיצובי מודע לסביבה.

חברת סידהארתא מציעה פתרונות קירוי  מתקדמים ומגוונים, כולל קירוי פארקים, בריכות שחייה, שטחי התכנסות ושטחי פעילות שונים. אנו משתמשים אך ורק בחומרים הטובים ביותר בשוק ומבצעים הקמה מותאמת באופן אידיאלי לצורכי הלקוח ולתנאי השטח. כל זאת תוך הקפדה על בטיחות מקסימלית. בואו ליהנות מהמקצועיות והאיכות של סידהארתא – צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ מותאם אישית.

לפגישת היכרות ללא התחייבות

פרויקטים נבחרים

חוות מונפורטויטו - פארק גורן

אוהלי קבע חכמים ללינה ואירוח למשפחות וקבוצות

גן אירועים שורש

סגירת חורף לקבלת פנים באמצעות אוהל קבע

קניון רמות

קירוי רחבת מרכז הקניון בשטח של 1000 מ``ר